רפואת ילדים סינית – תיאוריה

הרפואה הסינית מתיחסת לטיפול בילדים (פדיאטריה) כתחום תיאורטי נפרד החל מהמאה ה 13.

מבחינת הרפואה הסינית קיים הבדל ניכר בביטויים הפיזיולוגיים ובביטויים האנרגטיים, בין מבוגרים לילדים.  ילדים גדלים ומתפתחים במהירות גדולה הרבה יותר מאשר אנשים מבוגרים וככל שגים צעיר , כך התפתחותם מהירה יותר.  ילד ממוצא מכפיל את משקלו בחצי שנת חייו הראשונה. הדבר מלמד על דינמיות מאד גבוהה אצל ילדים , בעיקר ביחס למבוגרים.

מאידך, מערכת החיסון ומערכת העיקול בילדים, לפי תיאוריית הרפואה הסינית, חלשות ולא מפותחות מספיק .

העקרונות הללו עומדים בבסיס ההגיון ברפואת ילדים סינית.

הפגיעות והחולשה החיסונית גורמות לילדים להדבק ולחלות בקלות, יותר מאשר מבוגרים. הביטו סביב וראו כמה פעמים בשנה ילדים צעירים חולים, וכמה פעמים מבוגרים נופלים למשכב.

לפי תיאוריית הרפואה הסינית "אש הקיבה בילדים חלשה" . הכוונה היא שיכולת עיקול המזון , פירוקו ועיבודו לא מספיק מפותחים אצל ילדים , מצב הגורם להם קשיים בעיבוד סוגי מזון רבים .  ניתן לראות קשר בין אימרה זו לבין ההבנה המודרנית לגבי חוסר באנזימים וגורמים נוספים במערכת העיקול בילדים.

לעומת זאת רואה הרפואה הסינית יתרון גדול בדינמיקה ובאקטיביות הגדולות בילדים. אקטיביות זו מוגדרת ברפואה הסינית כ "מציאות של יאנג טהור בילדים" . אותו "יאנג טהור" הוא המרכיב האנרגטי הגורם לילדים לגדול ולהתפתח במהירות וביעילות.  אקטיביות זו מתועלת גם להבראה מהירה וליכולת התגברות מהירה ואיכותית על מצבי חולי. הנסיון מראה שילדים מחלימים מהר בהרבה, ברוב המקרים מאשר מבוגרים.

מתוך כך גם התגובה של ילדים לטיפול ברפואה סינית הוא מהירה ויעילה מאד. אם במבוגרים אנו מדברים על ממוצע של עשרה טיפולים, בילדים ממוצע הטיפולים עומד על כ-חמישה טיפולים. על פי רוב מגיבים הילדים במהירות גדולה מאד לטיפולים ברפואה סינית ובעיות אשר הטרידו את הילדים ואת הוריהם זמן רב לפעמים, נפתרות באופן מיטבי.

בעיות הילדים הנפוצות ביותר בהן אנו מטפלים  ב "בית המרפא – תאנה" הן : בעיות אף אוזן וגרון \ בעיות במערכת הנשימה כגון אסטמה, ברונכיט, שיעולים ועוד. שלשולים, עצירויות וכאבי בטן \ קשיי קשב וריכוז.  כמו כן ניתן לטפל בעוד מגוון גדול של בעיות וגורמי סבל בילדים.

כלי הטיפול העיקריים ברפואה סינית בילדים הם דיקור סיני (אקופונקטורה) , צמחי מרפא ותזונה. שיטת הדיקור לילדים שונה מאשר במבוגרים. השימוש נעשה במספר מועט מאד של מחטים . ומשך הדיקור הוא קצר ביותר (כדקה או שתיים). מדהים לראות כיצד טיפול הנמשך זמן כה קצר משפיע באופן כל כך משמעותי על הילד.
השימוש בצמחי מרפא נפוץ מאד בטיפול בילדים. על פי רוב יקבל הילד פורמולת צמחים התומכת את הטיפול . הצמחים ניתנים בדרך כלל במיצוי אלכוהולי ומלבד הטעם המעט מר , הלקיחה היא קלה ומועילה.  השימוש התזונתי מהווה חלק משמעותי ביותר בטיפול בילדים . זאת מכיוון שמערכת העיקול משפיעה מאד על בריאות הילד (כפי שכתוב לעיל).

 

ב "בית המרפא – תאנה" אנו מתמחים בטיפול בילדים . בשבע עשרה האחרונות טיפלנו במאות רבות של ילדים .
נשמח לעשות גם לשיפור הרגשת ילדכם .

 

שאלות ותשובות
 
יש לי שאלה אישית
שם
Email
 
 


הרשמו כאן ואחת לשבוע ישלח אליכם לתיבת הדוא"ל טיפ שיתרום רבות לבריאותכם הכללית.

דוא"ל*
שם